Onnistuvan esihenkilön työoikeussarja (4 x 2 h)
Johtaminen ja esihenkilotaidot , Lakitieto

Onnistuvan esihenkilön työoikeussarja (4 x 2 h)

1 072 euroa /hlö + alv

29.10.-10.12.2024, Webinaari , Webinaari 16 syyskuun, 2024 Sampo Korppoo

– Mitkä ovat esihenkilön lakisääteiset oikeudet ja velvollisuudet?
– Mitä tehdä, jos työntekijä vastustaa esihenkilön ohjetta tai määräystä?
– Miten alisuoriutumista ja työuupumusta voidaan ennaltaehkäistä?
– Miten häirintään ja epäasialliseen käyttäytymiseen tulisi käytännössä puuttua?
– Mikä auttaa esihenkilöä onnistumaan haastavissa vuorovaikutustilanteissa?

Työlainsäädännön tuntemus antaa raamit hyvälle esihenkilötyölle. Kun työntekijästä tulee esihenkilö, hänen pitää omaksua uudenlainen rooli, johon kuuluu monia velvoitteita, mutta myös oikeuksia. Työlainsäädännön perusteet ymmärtävä esihenkilö osaa toimia oikeuksiensa ja velvollisuuksiensa mukaisesti, mikä auttaa välttämään monia työpaikan ongelmia ja riskejä.

Onnistuvan esihenkilön työoikeussarja on kattava koulutuskokonaisuus, joka tarjoaa vankan perustan onnistuneelle esihenkilötyölle. Orientoivat videot ja käytännönläheiset koulutukset tiivistävät olennaisen työsuhdejuridiikasta ja työelämää säätelevistä normeista sekä niiden noudattamisen hyvistä käytännöistä työsuhteen elinkaaren aikana. Koulutussarja opettaa keinoja ratkoa haastaviakin työsuhdeasioita ja työyhteisöjen häiriöitä.

Hyvä esihenkilö ymmärtää työlainsäädännön raamit ja osaa käyttää niitä johtamisen tukena. Tämä koulutuspaketti auttaa sinua ottamaan työoikeuden perusteet haltuun ja kehittymään esihenkilönä. Tervetuloa mukaan!

Koulutuspaketti on suunnattu erityisesti uusille esihenkilöille tai esihenkilötehtäviin siirtyville, jotka tarvitsevat vankan perustan työoikeudesta. Kokonaisuus sopii myös kokeneille esihenkilöille ja HR-asiantuntijoille, jotka haluavat päivittää osaamistaan.

Jaana Paanetoja
, OTT, varatuomari, dosentti
Jaana Paanetoja on puolueeton työoikeuden moniosaaja. Hänellä on laaja ja monipuolinen kokemus opettajana ja kouluttajana eri yhteisöissä sekä kirjojen ja artikkeleiden kirjoittajana. Muun ohessa hän on osallistunut lainvalmisteluun, työneuvoston ja työtuomioistuimen toimintaan.

Alexa Kavasto, OTM, asianajaja, VALO Partners Asianajotoimisto Oy
Alexa Kavasto VALO Partners Asianajotoimisto Oy:n perustajaosakas ja työoikeuteen erikoistunut asianajaja ja tutkija. Alexan mielestä juridiikan on oltava ymmärrettävää, käytännönläheistä ja ratkaisukeskeistä. Alexa on kirjoittanut useita työoikeudellisia julkaisuja ja kirjoja. Alexa on myös pidetty kouluttaja työoikeudellisista aiheista.

Kalle Siira VTT, toimitusjohtaja, partneri, Constra Group Oy
Kalle Siira on neuvottelun ja konfliktinhallinnan asiantuntija, joka on valmentanut useita suomalaisyrityksiä haastavissa keskusteluissa ja neuvotteluissa. Kalle väitteli organisaatioiden konfliktinhallinnasta Helsingin yliopistolla marraskuussa 2013 ja on käynyt täydentämässä oppejaan mm. Harvardin neuvotteluinstituutissa ja Cornellin yliopiston työelämäsuhteiden instituutissa.

Henna-Riikka Huhta, juristi, perustajaosakas, HR Legal services Oy (Orientoivien videoiden kouluttaja)

Onnistuvan esihenkilön työoikeussarja koostuu seuraavista osista:

Orientoivat videot (yhteiskesto kolme tuntia):

– Työlainsäädäntö esimiestyön runkona
– Työsuhteet ja työsopimukset
– Työnantajan ja esimiehen lakisääteiset oikeudet ja velvollisuudet
– Työntekijän lakisääteiset oikeudet ja velvollisuudet
– Työsopimuksen päättäminen
– Työntekijöiden henkilötiedot ja tietosuoja

Koulutukset:

Esihenkilötyön käytännön juridiikkaa: toimi esihenkilönä oikein 29.10.
Alisuoriutuvan työntekijän johtaminen 14.11.
Tehokkaat keinot häirintään ja epäasiallisen käyttäytymisen puuttumiseen 26.11.
Sairastelun ja poissaolojen hallinta: juridiikkaa ja käytäntöä esihenkilölle 10.12.

Webinaaritoteutus verkossa.

Webinaarin tallenne on osallistujien katsottavissa 6 kk koulutuksen jälkeen.

29.10.2024, 14.11.2024, 26.11.2024, 10.12.2024

1 072 euroa
/hlö + alv 25,5 %.

Kun ilmoitat webinaarisarjaan useamman osallistujan samasta organisaatiosta, ovat voimassa seuraavat alennetut hinnat:

2-5 osallistujaa: 857 euroa + alv 25,5 % / hlö
6-10 osallistujaa: 750 euroa + alv 25,5 % / hlö

Alennuskoodien alennus lasketaan 1 hlö perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.

Varmista paikkasi koulutuksessa ilmoittautumalla viimeistään kaksi viikkoa ennen koulutuspäivää.