Excel-perjantai: eniten kysytyt 2024 (3 h)
Suosittu koulutus nyt päivitettynä, varaa paikkasi ajoissa!
Itsensä kehittäminen , Microsoft Office , Tieto- ja viestintäteknologia , Tietokoneohjelmistot , Toiminnan kehittäminen

KurssitNyt järjestää nyt koulutuksen:

Excel-perjantai: eniten kysytyt 2024 (3 h)

397 euroa /hlö + alv

20.09.2024, Etäkoulutus , Etäkoulutus 2 syyskuun, 2024 Sampo Korppoo

• - "Selkeä, osaava kouluttaja. Vaikuttaa, että koulutus on hioutunut useilla toistoilla ja asiakastarpeen perusteella."

• - "Erinomainen ja selkeä tapa kertoa esimerkkien avulla miten saadaan tehokkaimpia käyttötapoja. Ymmärtää myös että kaikkea ei osata ja sen takia tullaan kurssille."

• - "Olen käyttänyt Exceliä yli 10 vuotta ja todella tehottomasti. Sain erittäin paljon hyviä vinkkejä."

• - "Sain hyvää kertausta melko ruostuneille taidoilleni sekä näppäriä käyttövinkkejä."

• - "Itselle tuli paljon uutta, juuri sellaista mitä varmasti tarvin ja tuli iso apu."

• - "Petrillä on erittäin rauhallinen ja selkeä tyyli puhua. Lisäksi etenemistahti oli sopiva."

• - "Koulutuksessa oli esitetty tehokasta excelin käyttöä helposti ymmärrettävästi."

Käytä yksi aamu näihin Excel-tietoiskuihin ja säästät seuraavan vuoden aikana vähintään 40 tuntia työaikaa!

Päivitetty sisältö ja mukana nyt myös Pivot!

Excel-perjantai: eniten kysytyt -koulutuskokonaisuus klo 9-12 sisältää kolme tietoiskua Excelistä!
    Jokainen Excel-tietoisku kestää 45 minuuttia, ja välissä on aina 15 minuutin tauko.

1. Laskemisen automatisoiminen kaavoilla ja perusfunktioilla
    2. Hakufunktioiden hyödyntäminen ja isojen taulukoiden käsittely
    3. Pivot-taulukkoraportoinnin olennaiset perusteet

Kenelle
    Excel-perjantai: eniten kysytyt -koulutus sopii päivittäisen työn helpottamiseen Exceliä käyttäville. Saat koulutuksesta parhaan hyödyn, jos käytät Exceliä säännöllisesti ja osaat lisätä Summa-funktion.
    Mikäli olet aloitteleva Excel-käyttäjä, suosittelemme Excel, olennaiset perusteet -koulutusta, jossa aiempaa kokemusta ei tarvita.

Hyödyt
    Excel-perjantai: eniten kysytyt -koulutuksessa saat päivitettyä ja vahvistettua Excelin käyttötaitoasi sujuvammaksi ja pääset syventymään Excelin mahdollisuuksiin käytännössä. Materiaalien avulla voit myöhemmin kerrata opittua aina tarpeen mukaan.

Tekoäly-, Excel- ja Office-asiantuntija, kouluttaja Petri Manu
    Kouluttaja Petri Manu on vuodesta 1997 lähtien auttanut ihmisiä käyttämään tietokoneohjelmia tehokkaammin. Muutaman tuhannen kurssin ja luennon lisäksi hän on kirjoittanut 5 kirjaa Office-ohjelmien sujuvasta käytöstä.

Palautetta aikaisemmista koulutuksista:
    – ”Itselle tuli paljon uutta, juuri sellaista mitä varmasti tarvin ja tuli iso apu.”
    – ”Olen käyttänyt Exceliä yli 10 vuotta ja todella tehottomasti. Sain erittäin paljon hyviä vinkkejä.”
    – ”Selkeä, osaava kouluttaja. Vaikuttaa, että koulutus on hioutunut useilla toistoilla ja asiakastarpeen perusteella.”
    – ”Sain hyvää kertausta melko ruostuneille taidoilleni sekä näppäriä käyttövinkkejä.”
    – ”Koulutuksessa oli esitetty tehokasta excelin käyttöä helposti ymmärrettävästi.”
    – ”Erinomainen ja selkeä tapa kertoa esimerkkien avulla miten saadaan tehokkaimpia käyttötapoja. Ymmärtää myös että kaikkea ei osata ja sen takia tullaan kurssille.”
    – ”Petrillä on erittäin rauhallinen ja selkeä tyyli puhua. Lisäksi etenemistahti oli sopiva.”

8.45 Tervetuloa linjoille, yhteyksien tarkistus

9.00 – 9.45 Tietoisku 1
    Excel – Laskemisen automatisoiminen kaavoilla ja perusfunktioilla
    – Peruslaskukaavat: yhteen-, vähennys-, kerto- ja jakolasku
    – Prosenttilaskut helposti
    – Perusfunktiot: summa, keskiarvo, pienin, suurin ja ei-tyhjien solujen määrä
    – Tehokkaampia funktioita: Jos (If), Laske.Jos (Countif) ja Summa.Jos (Sumif)
    – Kaavojen kopioiminen ja tarkistaminen

Tauko

10.00 – 10.45 Tietoisku 2
    Excel – Hakufunktioiden hyödyntäminen ja isojen taulukoiden käsittely
    – Tehokkaat hakufunktiot Phaku (Vlookup) ja Xhaku (Xlookup)
    – Kahden taulukon yhdistäminen
    – Sarakkeen jakaminen useaan sarakkeeseen
    – Sarakkeiden yhdistäminen
    – Otsikoiden kiinnittäminen
    – Tulostusotsikoiden määritys
    – Sarakkeiden ryhmittely
    – Isossa taulukossa liikkuminen ja maalaaminen
    – Taulukko-toiminnon hyödyntäminen

Tauko

11.00 – 11.45 Tietoisku 3
    Excel – Pivot-taulukkoraportoinnin olennaiset perusteet
    – Pivot-taulukkoraportin luominen, muokkaaminen ja muotoilu
    – Erilaiset yhteenvetofunktiot ja prosenttiosuuksien laskeminen
    – Yhteenvetojen luominen päivistä, kuukausista, neljännesvuosista ja vuosista
    – Pivot-kaavion (graafit) luominen ja muokkaus

Hyödyllisimpiä pikanäppäimiä ja käyttövinkkejä

11.45 Aikaa kysymyksille

12.00 Koulutus päättyy

Tämä koulutus toteutetaan Zoomilla, joka toimii etävalmennuksena mukavasti. Saat lisätietoa osallistumisohjeessa, joka lähetetään sinulle sähköpostitse ennen koulutusta.

Etävalmennus Zoom-alustalla

perjantai 20.09.2024 klo 9 – 12

397 euroa /hlö (+ alv)
    – sisältää sähköisen koulutusmateriaalin

Ryhmäetuhinnat:
    357 euroa /hlö (+ alv), kun samasta organisaatiosta on kaksi osallistujaa,
    297 euroa /hlö (+ alv), kun samasta organisaatiosta osallistujia on kolme tai useampia.

Laskutus tapahtuu, kun koulutuksen toteutuminen varmistuu.

Bonus:
    Osallistujat saavat koulutuksen jälkeen tallenteen, joka on katsottavissa 4 viikon ajan.

Jos osallistuminen perutaan myöhemmin kuin 8 vuorokautta ennen koulutuksen alkua, veloitamme 50 % osallistumismaksusta. Mikäli poisjäännistä ei etukäteen ilmoiteta, veloitamme koko maksun. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa.