Alisuoriutuvan työntekijän johtaminen (3 h)
Johtaminen ja esihenkilotaidot , Toiminnan kehittäminen , Vuorovaikutus

Alisuoriutuvan työntekijän johtaminen (3 h)

470 euroa /hlö + alv

14.11.2024, Hobo Helsinki, Helsinki Kluuvikatu 4, Helsinki 5 syyskuun, 2024 Sampo Korppoo

Alisuoriutuminen on työpaikoilla yleisesti vastaan tuleva ongelma. Esihenkilölle tilanne voi olla hankala – asian esille nostaminen voi tuntua ikävältä, eikä omassa työkalupakissa välttämättä ole ratkaisuja alisuoriutumiseen puuttumiseksi.

Koulutuksessa saat esihenkilötyön tueksi käytännönläheisiä työkaluja ja toimintamalleja alisuoriutuvan työntekijän johtamiseen. Tässä koulutuksessa aiheeseen pureudutaan sekä juridiikan että vuorovaikutuksen näkökulmasta. Koulutus tarjoaa keinoja käsitellä haastavia tilanteita tehokkaasti ja rakentavasti.

Koulutuksessa vastataan muun muassa seuraaviin kysymyksiin:
– Mistä alisuoriutuminen tyypillisesti johtuu?
– Mitä työntekijältä voi ja saa odottaa?
– Miten alisuoriutumista voidaan ennaltaehkäistä?
– Miten tavoitteet tulisi käytännössä asettaa SMART-muistisääntöä hyödyntäen? Miten palaute tulisi antaa?
– Mikä on suorituksenparantamissuunnitelma, ja miten se käytännössä laaditaan?
– Miten annetaan rakentavaa palautetta ja nostetaan hankalat asiat esiin?
– Miten onnistua vuorovaikutuksessa haastavissa esihenkilötilanteissa?

Koulutus kuuluu Onnistuvan esihenkilön työoikeussarjaan. Voit osallistua tähän yksittäiseen koulutukseen tai edullisesti koko sarjaan.

– Esihenkilöille ja esihenkilötehtäviin siirtyville
– HR-asiantuntijoille

Alexa Kavasto
, OTM, asianajaja, VALO Partners Asianajotoimisto Oy
Alexa Kavasto VALO Partners Asianajotoimisto Oy:n perustajaosakas ja työoikeuteen erikoistunut asianajaja ja tutkija. Alexan mielestä juridiikan on oltava ymmärrettävää, käytännönläheistä ja ratkaisukeskeistä. Alexa on kirjoittanut useita työoikeudellisia julkaisuja ja kirjoja. Alexa on myös pidetty kouluttaja työoikeudellisista aiheista.

Kalle Siira, VTT, toimitusjohtaja, partneri, Constra Group Oy
Kalle Siira on neuvottelun ja konfliktinhallinnan asiantuntija, joka on valmentanut useita suomalaisyrityksiä haastavissa keskusteluissa ja neuvotteluissa. Kalle väitteli organisaatioiden konfliktinhallinnasta Helsingin yliopistolla marraskuussa 2013 ja on käynyt täydentämässä oppejaan mm. Harvardin neuvotteluinstituutissa ja Cornellin yliopiston työelämäsuhteiden instituutissa.

08.30 Ilmoittautuminen ja aamupala

09.00 Tervetuloa koulutukseen!

09.05 Alisuoriutumiseen puuttuminen

Puuttumisen tapa riippuu alisuoriutumisen juurisyystä
Työnantajan velvollisuudet alisuoriutumistapauksissa
Työnantajan käytännön työkalut alisuoriutumiseen puuttumiseen
– ohjeiden antaminen, työsuhteen ehtojen muuttaminen, tavoitteiden asettaminen, palautteen antaminen, suorituksenparantamissuunnitelman laatiminen

15 min tauko

Vuorovaikutustaidot haastavissa tilanteissa

– Rakentavan palautteen antaminen
– Hankalien asioiden esille nostaminen
– Vuorovaikutus FIRE-mallia hyödyntäen

12.00 Koulutus päättyy

12.00 Lounas lähiosallistujille

Hobo Helsinki, Kluuvikatu 4, 00100 Helsinki & Verkossa

Webinaarin tallenne on osallistujien katsottavissa 6 kk koulutuksen jälkeen.

14.11.2024, klo 9:00-12:00

Lähikoulutuksen hinta:
/hlö + alv 25,5 %. Koulutuksen hintaan sisältyy tallenne, joka on osallistujien katsottavissa kuusi kuukautta koulutuksen jälkeen.

Kun ilmoitat lähikoulutukseen useamman osallistujan samasta organisaatiosta, ovat voimassa seuraavat alennetut hinnat:

2-5 osallistujaa: 370 euroa + alv 25,5 % / hlö
6-10 osallistujaa: 320 euroa + alv 25,5 % / hlö

Webinaarin hinta:

2-5 osallistujaa: 310 euroa + alv 25,5 % / hlö
6-10 osallistujaa: 280 euroa + alv 25,5 % / hlö

(Alennus lasketaan 1 hlö perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.)