Account Manager -asiakkuuspäällikön valmennuspäivä (1 pv)
Asiakaspalvelu , Myynti

Kauppakamarin Koulutus järjestää nyt koulutuksen:

Account Manager -asiakkuuspäällikön valmennuspäivä (1 pv)

790 euroa /hlö + alv

07.11.2024, Kauppakamarin koulutustilat, Helsinki Kalevankatu 12, 2. krs., Helsinki 16 syyskuun, 2024 Sampo Korppoo

Asiakkuudet ovat yrityksen keskeinen kasvun ja kannattavuuden lähde. Niiden suunnitelmallinen ja systemaattinen hoitaminen lisää yrityksen myyntiä, kannattavuutta, arvoa ja liiketoiminnan ennustettavuutta.

Account Managerin työ edellyttää aktiivista työskentelyotetta, neuvottelutaitoja ja asiakkaiden tarpeiden ymmärtämistä. Asiakkuuspäällikkö ohjaa asiakkuutta ja yhteydenpitoa asiakkaan kanssa. Tavoitteena on luoda vahva yhteistyösuhde eli kumppanuus avainasiakkuuden kanssa

Asiakkuuksiin vaikuttavat tekijät muuttavat entistä nopeammin ja pysyvät, pitkäaikaiset asiakkuudet eivät ole itsestäänselvyys. Yrityksen on kyettävä tunnistamaan asiakkuuksissa tapahtuvat muutokset entistä tehokkaammin sekä reagoimaan niihin sopivin keinoin.

Helsingin seudun kauppakamarin valmennuspäivä antaa osallistujilleen käytännön työkaluja asiakkuusajattelun soveltamiseen ja kehittämiseen.

Koulutuksen ensisijaisena kohderyhmänä ovat asiakkuuspäälliköt, account managerit, asiakasvastaavat ja B2B-myyjät.

FT, KTL Mikko Mäntyneva on liiketoiminnan kehittämisen yliopettaja, kouluttaja, puhuja ja tietokirjailija. Hänellä on kolmen vuosikymmenen kokemus niin liike- kuin muunkin toiminnan kehittämisestä eri toimialoja edustavissa organisaatioissa. Hänen keskeisiä osaamisalueitaan ovat asiakaslähtöinen liiketoiminta, B2B-myynti, tuottavuuden parantaminen (Lean) ja projektitoiminnan kehittäminen.

Mäntyneva on kouluttanut viime vuosien aikana yli tuhat (Key) Account Manageria ja myyntipäällikköä.

Mäntyneva on koulutukseltaan kauppatieteiden lisensiaatti (markkinointi) ja filosofian tohtori. Tohtoriksi Mäntyneva väitteli asiakkuusosaamisen kehittämisestä suomalaisissa yrityksissä.
Lisäksi hän on kirjoittanut viisi asiakkuuksia, myyntiä, markkinointia, kasvua ja projektitoimintaa käsittelevää kirjaa. Kauppakamarin Kustannuksen julkaisemana Mäntynevalta on aikaisemmin ilmestynyt teokset Hallittu projekti – Jäntevästä suunnittelusta menestykselliseen toteutukseen (2016) ja Kasvua innovaatioista (2012). Häneltä ilmestyy keväällä 2019 teos Key Account Management – kasvata yrityksesi avainasiakkuuksia.

Ohjelma:

Lähiosallistujat:
8.45 Ilmoittautuminen ja aamupala

Etäosallistujat:
08.50 Yhteyden avaus

09.00 Account Manager -asiakkuuspäällikön valmennuspäivä
– Asiakastarpeiden tunnistaminen ja niihin vastaaminen
– Uusien mahdollisuuksien tunnistaminen asiakkuuksissa
– Asiakastarpeita vastaavien ratkaisujen esittely
– Asiakkuuksien seuranta ja arviointi
– Ajan ja resurssien kohdentaminen oikeisiin asiakkuuksiin ja myyntiprojekteihin
– Asiakasviestintä ja asiakaskohtaamiset
– Luottamuksen rakentaminen ja vaikeiden asiakastilanteiden käsittely
– Asiakkuuksien suunnitelmallinen hoito ja kehittäminen

15.30 Tilaisuus päättyy

Lähiosallistujat:
Tarjoilut: Kahvit klo 8.45, 10.15 ja 14.00. Lounas klo 12.-12.30

Kauppakamarin tapahtuma- ja koulutuskeskus, Kalevankatu 12, 00100 Helsinki
Myös etäkoulutus

7.11.2024, klo 8.45-15.30

Normaalihinta:
/hlö + alv 25,5 %.

Jäsenetuhinta Kauppakamarin jäsenille:
/hlö + alv 25,5 %.

Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu.

Helsingin Kamari Oy:llä on oikeus peruuttaa koulutustilaisuus ilman korvausvelvollisuutta ilmoittamalla asiakkaalle siitä sähköpostilla viimeistään 4 arkipäivää ennen tilaisuuden ajankohtaa.