fbpx
Tuotepäällikön asiakas- ja myyntitaitojen tehovalmennus (2 pv)
Johtaminen ja esihenkilotaidot , Myynti

Brik järjestää nyt koulutuksen:

Tuotepäällikön asiakas- ja myyntitaitojen tehovalmennus (2 pv)

1 390 euroa /hlö + alv

03.-04.12.2024, Life Science center, Espoo Keilaranta 10-18, Espoo 10 lokakuun, 2024 Sampo Korppoo

Positiivisella myyntiasenteella ja -taidolla varustettu tuotepäällikkö on merkittävä, mutta liian usein vajaakäytetty, voimavara myynnissä. Erityisesti tuotepäälliköille kehitetyssä valmennuksessamme keskitymme myynti- ja asiakastaitojen vahvistamiseen.

Kaksipäiväinen tehovalmennus antaa osallistujille valmiudet hyödyntää asiantuntijuuttaan täysimääräisesti asiakastyön ja kaupanteon tukena. Valmennus on suun­ni­teltu kaikille tuotepäälliköille toimia­lasta riip­pu­matta. Käytännönläheinen valmennuksemme tarjoaa runsaasti työkaluja, joita osallistujat voivat hyödyntää omassa työssään heti valmennuksen jälkeen.

Vuorovaikutteinen pienryhmävalmennus antaa runsaasti tilaa myös keskustelulle ja muiden osallistujien kokemuksista oppimiselle.


Hyödyt osallistujalle
– Ymmärrät myyntitaitojen ja asiakasosaamisen merkityksen tuotepäällikön tehtävässä
– Tunnet ammattimaisen myyntityön lainalaisuudet
– Opit hyödyntämään asiantuntemustasi tehokkaasti myynnin tukena
– Tunnistat vahvuutesi ja kehittämiskohteesi erilaisissa asiakas- ja myyntitilanteissa
– Opit tunnistamaan uusia myyntimahdollisuuksia ja rohkaistut tarttumaan niihin
– Opit toimimaan täysipainoisena neuvottelijana ja kaupantekijänä erilaisissa asiakastilanteissa


Kenelle?
Tuotepäälliköille ja teknisille asiantuntijoille.


Kouluttaja

Jari Salminen, KTT, kouluttaja, johtamisen ja yritystalouden asiantuntija
KTT Jari Salminen tarjoaa pitkään kokemukseen perustuvaa käytännönläheistä, tutkimustietoon pohjautuvaa valmennusosaamista johtamistyöstä ja monista organisaation toimintaan liittyvistä haasteista, joihin yrittäjänä ja esihenkilönä törmää tuon tuosta. Jari on väitellyt muutoksen johtamisesta ja kirjoittanut johtamisesta yhteensä 18 kirjaa ja lukuisia artikkeleita.

– Jos tarvitsette apua esihenkilöidenne valmentamiseen, hankalien johtamistilanteiden käsittelyyn, asiantuntijapalveluiden arvomyyntiin tai muihin käytännön johtamistyöhön liittyviin valmennustarpeisiinne, Jari on suurella todennäköisyydellä oikea henkilö avuksenne.

Erityisosaamisalueet:
– Strateginen johtaminen ja haastavien muutostilanteiden hallinta
– Johtaminen ja esihenkilötyö
– Asiantuntijamyynti
– Johtamisviestintä
– Yritystalous
– Tiimityö
– Tehokkaat toimintatavat ja kiireen hallinta
– Muut ihmisten johtamiseen liittyvät teemat


OHJELMA

Päivä 1

08:30 Ilmoittautuminen ja aamiainen

09:00 Avaus ja orientoituminen valmennuksen aiheisiin

09:30 Tuotepäällikön rooli asiakastyössä
– Asiantuntijuus ja myyntityö
– Asiakastaitojen merkitys tuotepäällikön työssä
– Asiakaslähtöisen tuotepäällikön ominaisuuksia

10:30 Tauko

10:45 Asiakkaan maailma
– Asiakasymmärrys ja arvomyynnin näkökulma
– Asiakkaan ostoprosessi ja ostopäätökseen vaikuttavat tekijät
– Tuotepäällikkö asiakasarvon tuottajana
– Oman asiantuntemuksen hyödyntäminen myynnin tukena

12:00 Lounas

13:00 Asiakkuuksien kehittäminen tuotepäällikön näkökulmasta
– Tuote- ja palvelustrategia sekä tuoteportfolio
– Asiakastarpeiden tunnistaminen ja asiakasymmärrys
– Asiakaspalautteen hyödyntäminen
– Kilpailija-analyysin työkaluja
– Markkinatrendien seuranta, markkinatutkimukset ja niiden hyödyntäminen tuotepäällikön työssä

14:30 Tauko

14:45 Oman asiakastyön pohdintaa
– Oman asiakaskunnan ja sen palvelutarpeiden analysointia
– Minäkö myyjä? Oma identiteetti ja suhtautuminen myyntityöhön
– Myyntikammon syyt ja selviytymiskeinot
– Koulutustilaisuudet ja asiakastuki myynnin ja markkinoinnin näkökulmasta
– Oman asiantuntijastatuksen hyödyntäminen ja vahvistaminen

15:30 Päivän yhteenveto ja keskustelua päivän teemoista

16:00 Päivä päättyy


Päivä 2

08:30 Aamupala

09:00 Onnistuneen myyntineuvottelun vaiheet
– Asiakastyön suunnittelu ja oman asiakaslupauksen määrittäminen
– Asiakkaan kohtaaminen. Ensivaikutelman voima
– Oman ”hissipuheen” hiominen
– Empatia ja asiakkaan luottamuksen voittaminen
– Tutustuminen asiakkaaseen, tämän liiketoimintaan, tarpeisiin ja arvonmuodostukseen
– Kokonaistilanteen kartoitus, kysymystekniikka ja aktiivisen kuuntelun taito
– Asiakkaan tarpeen kiteyttäminen ja tämän ostoprosessiin tutustuminen

10:30 Tauko

10:45 Oman ratkaisun myyminen asiakkaalle
– Asiakkaan tarpeen mukaisen ratkaisun tuottaminen
– Asiakaslähtöisen ja myyvän tarjouksen laatiminen
– Ratkaisun esittäminen ja asiakaslähtöinen argumentointi
– Haastavat neuvottelutilanteet ja vastaväitteiden käsittely
– Hinnan myyminen
– Kaupan klousaus
– Jälkimarkkinointi

12:00 Lounas

13:00 Vuorovaikutustaidot ja monikanavainen asiakastyö
– Onnistu haastavissa neuvottelutilanteissa
– Asiakkaan ostoprosessi ja ostopäätökseen vaikuttavat tekijät
– Asiakkaan palvelutarpeiden toteutus eri kanavien avulla
– Puhelinviestinnässä huomioitavaa
– Mitä ja miten viestit sähköpostilla?

14:30 Omien asiakastaitojen kehittäminen
– Omien vuorovaikutustaitojen arviointitehtävä
– Oman vuorovaikutusprofiilin pohdintaa
– Omat voimavarat ja kuormitustekijät
– Sisäisten ja ulkoisten verkostojen ja yhteyksien vahvistaminen
– CRM:n hyödyntäminen tuotepäällikön työssä
– Seuraava askel?

15:00 Päivän yhteenveto

15:30 Koulutus päättyy


Koulutuspaikka:
Life Science Center, Keilaranta 10-18, 02150 Espoo.

Ajankohta:
ti-ke 3.-4.12.2024

Hinta:
1 390 euroa /hlö + alv 25,5 %.
– Hintaan sisältyy koulutusmateriaali sekä lounas- ja kahvitarjoilut koulutuspäivinä.

Laskutus tapahtuu, kun koulutuksen toteutuminen varmistuu.

Kysy ryhmäetuhintaa:
info@kurssitnyt.fi


Ilmoittautumisen peruutusehdot:
Jos osallistuminen peruutetaan myöhemmin kuin 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua, veloitamme 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.